Monday 29 October 2012

Happy Eid Mubarak :D





Assalamualaikum,

Okay , haiii . . See the tittle ? Done . See the picture up there ? done . keyh good ! :D   'Happy eid mubarak' atau 'selamat hari raya haji' atau 'selamat hari korban' :D Hari nie pukul 3.30 pagi aku dah bangun dah . Act, tak tahu pun pukul 3 pagi . time nak iron baju kurung tu , sambil mamai mamai , tengok lah jam kat dinding . Tengok betul betul , "pukul 3 ?" Eh , jap .. betul ke nie ? *memang betul pun* haihh , first time rasa nya ayah balik kampung awal . Selalunya paling awal pun time lepas subuh . Well  , nak cepat sampai .. tu yang balik awal tu . Kali nie bukan balik kampung dekat sungai besar  tapi dekat bagan serai ! Dari klang ke bagan serai tu amik masa 6 jam nak sampai . fuhh ! panas bontot duduk dalam kereta .

Mak ndak semalam lagi dah balik dah . Patut lah sunyi semacam rumah nya . then , pukul 4 lebih ayah mulakan perjalanan . Memang sepanjang pagi tu , aku tengok luar tingkap , dengar earphone sambil menyumbangkan suara aku yang merdu nie . hahaha :D Alhamdulillah lah tak banyak kereta . Memang perjalanan amik masa sekejap je  Lebih kurang 5 jam , dah sampai rumah mak njang . Sampai sampai je , tengok siapa kat halaman tu tengah naik motor . Okay , tinggi nya budak tu . Keluar je dari kereta tengok tengok , Jusaimi !" wehh , tinggi nya kau . "
He : well , tengok lah siapa . Ayie , nie siapa ? *tunjuk diri dia*
Ayie : Abang jusaimi 'handsome'
Me : wekkkk! hoyyy , nak muntah hoyy nak muntah ! haha

Then , sampai rumah je , snap picture jap . hahaha .


Lol , adik aku pun nak menyelit jugak . haha :D

Time hari tu memang tak pergi mana mana pun , pergi rumah sebelah rumah arif je . Makan sup tulang . Ohh ! awsome ! ahaha . Btw , time lalu rumah arif , kak fiza tiba tiba cakap , 'jiha , tak nak singgah ke ?'  hehh , arif tak ada . dia kat kuala kangsar lah . lol -.-  Memang tiap kali balik bagan serai , memang aku kene jodoh je lah dengan arif tu . haha . Dari tahun lepas punya tahun lepas punya tahun lepas punyaaaaa .... heh , entah lah . aku pun lupa bila -.- haha . Tapi sekarang mana tegur dah . Dia tegur si jusaimi tu je lah .

Then , dengan tak pakai tudungnya Ajis dengan kawan dia datang . lol , kak fiza dah perli perli ajis , pak lebai pak lebai . haha . Anak pak lang nie dah jadi pak lebai ke apa , dengan janggut dia . haha .Petangnya , ayah ajak pergi pekan  yeayyyy ! Siap siap , then , pergi ...





Yeayy , dapat cover phone baru . haha . Ayah belanja  :D

 Petang esoknya pulak , Mak ngah and pak ngah datang rumah sini . Fuhh ! kecoh -.- . Then ,  mamat datang hantar daging . Mamat !!! *rindu gila kat dia , lama tak jumpa :')*  dah bagi daging , mamat nak start motor , sebelum mamat press motor dia , sempat menyempat je dia nak siku muka aku . Aku pun tumbuk lengan dia . haha . padan muka ! haha . Mak dengan mak ngah tengok je kiteorang . then , mak cerita kat mak ngah yang kiteorang nie memang macam tu  macam tikus dengan kucing . Asal jumpa nak gaduh . haha . Time mamat kerja kat klang dulu memang selalu gaduh . haha.  mamat ... mamat .. :D

Pagi dalam pukul 9 aku dah gerak balik ke klang . Mak ndak pukul 5 pagi dah gerak dah . hmm , good bye bagan serai :D btw , not bad lah kat sini . just nak cari pluck untuk on lappy aku je tak ada -.- lol . hahaha . so, tamat lah sudah cerita aku tentang raya korban di kampung :D Kbyee




No comments:

Post a Comment