Thursday 27 December 2012

How we before I fall in love with him ..




Assalamualaikum,

Bismillahirrahmanirrahim...

Dah tengok tajuk kan ?? Btw , lepas baca blog someone about  how she met someone.. terus suka gila baca and terus tercetus idea untuk update blog about our pulak .. hahaha . Serious talk , cerita dia best sangat sangat .. Rasa macam ... ouchhh sweet nya :D Okay okay .. Mungkin entry kali nie panjang .. Err .. mungkin lah .. dan entry kali nie memerlukan memori yang kuat .. hahaha. seriously , entry kali nie kena ingat balik what happen dulu dulu sebelum kiteorang together gether .. hahaha .. okay .. baru nak start cerita tau .. :) *perah otak*

Okay .. *berehat bersama air milo* hahaha .. Act , aku pernah bercerita jugak pasal nie ? err entah lah .. aku pun lupa .. Kalau check balik entry dulu dulu tahu lah  . Okay okay ..First time jumpa Wan .. Macam nie ceritanya .. Time tu tahun 2011 serious talk langsung tak kenal dia .. act kenal tapi tak tahu nama.. eh .. baca je lah dulu cerita aku nie eh .. okay , time tu ada jamuan raya kat rumah zaty .. lagi pun time tu baru rapat sikit dengan zaty .. Then time tu Wan datang . serious talk , time tu tak tahu langsung nama wan is wan . haha . Okay , tapi seriously time tu langsung tak terniat pun nak pandang wan even time tu dia agak handsome kat situ .. Lagi pun aku pernah nampak dia .. Sebab dia sekolah batu belah . hahaha . Tapi memang tak pernah tahu nama lah . Then Zaty cakap lah nama dia syazwan .. ohh okay ..



See this picture ?? this gambar kat rumah zaty time open house in 2011 . Sebelah aku tu Elah .. Gambar di buat macam tu sebab time tu dia free hair .. Now , Alhamdulillah .. dia bertudung :) Andd .. See sebelah Elah ?? Dia lah wan . hahaha . Busy call awek time tu . hahaha . Time memang tak tahu pulak ada wan kat belakang.. bila tengok balik gambar nie .. Eh eh eh ?? ada wan lah . hahahaahaa

Then , masuk tahun 2012 .. Sejak aku satu kelas dengan Elah .. ria satu kelas dengan zaty .. kiteorang jadi semakin rapat dan kini kami bestfriend :) Dari Zaty lah aku kenal lebih mendalam Wan , Mizan , Azrul  and Haris.. Then , time tu kiteorang berkenal kenal kat twitter . .tapi time tu aku tak rapat sangat dengan wan sebab time tu Wan tengah fall in love dengan orang lain .. Kawan aku jugak lah .. eykin :) Aku pulak time tu dengan orang lain ..Then sebelum HD kembali usha mengusha .. Ada siapa entah cakap wan mintak number aku dekat sape entah ? aku pun ohh yeke ?? okay .. Then , one day Zaty , Elah and diorang semua rancang nak keluar.. kira first date elah and mizan ur time tu .. aku pulak time first jumpa HD .. Sebelum ktierang keluar tu .. Wan ada tweet kat aku yang dia cakap kalau dia jumpa kiteorang dia akan diam seribu bahasa .. Sebab dia nie pemalu .. Then bila keluar .. Sah dia memang diam seribu bahasa . hahaha

Time tu memang dari situ lah baru rapat dengan wan , mizan , azrul semua .. Time tu aku tengah couple dengan HD .. Then , time tu barulah wan dan aku selalu bertegur kat twitter .. Tapi as a friend je time tu .. Then , time tu kiteorang bertweet tweet , and berdm dm .. Kiteorang berdm time tu sebab nak tolong si wan dengan eykin . hee . *tapi aku yang sangkut -.- hahaha* Time tu kiranye dia cerita lah yang dia kenapa itu ini bla bla semua .. Lepas tu satu hari tu kiteorang berdm , dia nampak nak sangat sangat kat kawan aku . hee .. Time tu timbul pulak rasa kesian nya kat dia nie ..then aku pun tolong wan .. hahaha.  Tapi time tu hati aku kat kawan dia keyh..

Kiteorang macam setiap jumaat jugak lah keluar pergi main bowling .. tapi tak lah setiap jumaat .. kiranya kiteorang lepas balik sekolah selalu jugak lah keluar .. Serious talk , kalau kiteorang jumpa.. Wan lah yang paling tak bertegur ohh .pemalu + pendiam kalau dengan aku , elah and ria .. Dengan zaty bercakap lah jugak ..Time tu kiteorang dah anggap wan sombong gila gila. haha.  Then time tu bertweet tweet sebab esok nya nak keluar kalau tak silap aku .. Aku cakap kat wan kalau dia tak tegur kiteorang , aku tak nak kawan dia. Then Time kiteorang main bowling tu , Wan ada tegur aku sikit .. Hahaha . Then lepas tu kiteorang dia ada bertegur jugak lah kalau time keluar .

Then aku lupa apa jadi ..So , teruskan time raya :D
Then , tiba lah time raya .. kalau tak silap aku raya kedua wan tiba tiba text aku .. And aku rasa itu first time dia text aku kot .. Nak tahu mana dia dapat number aku ?? dia dapat time yang first elah date dengan mizan tu .. Zaty ada guna number aku untuk text wan .. Maybe dari situ kot dia dapat number aku . Time second raya bercerita lah pasal best tak raya .. Memang dua dua tak best . haha . Dia raya kat hospital sebab excident . Aku pulak raya kat kampung tapi ada pergaduhan . haihhh ..Then berceritalah kiteorang time tu .

Btw , kalau nak tahu .. Dulu time bertweet tweet dengan wan .. kiteorang just guna panggilan 'kau aku' .. hahaha . Kat text pun kau aku jugak . Tapi kadang dia ada jugak gelar 'syaz , jieha' aku pun sampai tak tahu nak panggil 'kau aku' or 'wan jieha' hahaha . Sampai lah satu masa nie Aku break dengan kawan dia .. Bukan main sedih gila time tu . hahaha . Serious talk , orang yang aku cari first elah & zaty or wan entah .. Tapi memang time tu aku text wan cakap aku dah break bla bla.. Aku siap pesan lagi kat wan bla bla bla sebab dia kawan HD . and time tu aku ada number wan je antara kawan HD tu . hahaha . Time tu lah mula aku curhat mencurhat dengan wan .. kirenya time tu wan nak balas budi lah konon sebab aku  dengar curhat dia . Then dia pun dengar curhat aku .

Then , time tu mula lah bila aku tweet sedih2 , wan mention then cakap jangan sedih bla bla bla .. Time tu tempat aku curhat is wan . hahaha . Time nie kiteorang dah panggil nama .. tak ada lagi kau aku . hahaha .Tapi time nie masing masing belum ada perasaan lagi . Aku pun time tu biasa biasa je.. Tapi .. tapi kan .. Time nie kan .. Wan kalau bermention dengan aku , dia akan cakap bende merepek .. macam .. ayat nak usha.. Tapi time tu wan saje je kot.. Lagi pun aku pun fikir yang wan just main main ..


Haa.. macam nie lah ayat dia.. yang kiteorang mention tu .. hahaha . *awak , saya stalk twitter lama awak .. ternampak benda nie* hehehe

Yang nie pulak , time tu aku , elah and wan sedang best mention2 tiba ada sorang budak masuk line.. Elah ngan wan bengkek je ohh. hahaha . XD serious lawak time nie . hahahaa XD

Tapi semua tu wan just main main je kot .. Sebab time tu dia still suka kawan aku . hahaha . Tapi lain pulak bagi kawan aku .. bila wan mention cakap merepek tu .. Syira , Elah , time tu perli perli aku .Lagi2 syira .. Perli kaw kaw aku dengan wan . hahaha . Satu hari tu wan kena tutttt dengan someone .. Time tu wan curhat kat aku .. dia macam putus asa lah time tu . lepas tu , memang lama jugak lah wan dengan kawan aku tak bertegur kat twitter . Then , satu hari tu aku pun pujuk lah wan .. Cakap kat dia.. Pergi lah tegur bla bla bla . .Then diorang pun bertegur .. Berputik lah cinta kembali . hahaha .

Tapi yang peliknya sebelum kiteorang raya rumah mizan .. Wan ada cakap dia nak luahkan something kat aku .. Aku time tu was like .. haa ?? Apa dia eh yang dia nak luah kan .. fikir macam2 tapi tak berharap pape lah time tu .. Then memang tertunggu tunggu . bila lah agaknya dia nak luah kan tu eh . Tapi still cool lagi time jumpa kat rumah mizan .. like friend . Then , time open house rumah zaty untuk tahun 2012 .. hehehe . Act , wan cakap tak sure nak datang rumah zaty . Then , time aku , elah and Ria tengah syok makan and bersembang .Tengok si Azrul , mizan , kawan zarlis yang lelaki datang and Wan .. Eh .. memang tak tahu pulak dia datang..

Then time wan nak balik wan bagi aku , elah , zarlis and zaty duit raya .. Serious talk , terkejut gila .. Padahal kat twitter tu aku mian main je nak duit raya . Then aku pulang kan satu duit raya tu kat wan . Tapi zaty cakap bagi je dinie . So , duit raya tu bagi dinie .. Then , dia balik aku text .. aku cakap kat dia sorry sebab tak amik duit tu . Err.. time tu memang tak nak ohh .. aku dah lah tak rapat sangat dengan wan .. lepas tu nak amik duit orang.. ohh memang tak lah kan .. Then kiteorang text2 .. semua kecoh cakap ohhh text wan eh blablabla .. Malu gila time tu  .hahaha ;3 then dah lama sikit.. Zaty kecoh.. Dia cakap "jieha mana jieha !!" aku pun .. err. zaty nie kenapa ?? Rupanya dia cakap Wan tukar nama group whatsapp "jieha comel" time tu semua whoaaaaaaaaaaaaaa!!! malu gila gila time tu . hahahaha XD Time tu lah kecoh diorang cakap wan suka aku lah apa lah itu lah ini lah . hahaha

Then , bermula lah satu hari nie bersamaan 17/9/2012 .. Time tu aku dah ada whatsapp .. and time tu Sham baru masuk group whatsapp kalau tak silap aku . Then dengan secara tiba tiba Wan lamar aku kat whatsapp .. Wan lamar macam nie." Pada malam ini bintang dan bulan menjadi saksi ku melafazkan sudikah kau menerima ku Nor Najihah Bt Daud  Serious talk time tu anggap wan main main ohh. Nak tahu sepenuhnya apa yang jadi time dia melamar nie?? See this :) "Tak ku sangka Tak ku duga" .

Okay , At that time memang aku tak terima wan lah atas sebab sebab macam entry 'tak ku sangka tak ku duga' nie . Lagi pun belum sebulan lagi aku single . Then , aku kena fikir either wan betul betul or tipu tipu . hahaha ..Rupanya rupnya , betul betul wan melamar aku . then bila lama dia tunggu jawapan aku .. Dia amik keputusan nak jumpa aku . haaa?? What ?? nak jumpa. ? dupdapdupdap jantung aku . Mula mula dia ajak jumpa berdua . Aku pun entah lah . Then time kat sekolah pujuk Elah suruh join sekali . Last2 Elah join .. TIme tu 28/9/2012 .. Serious time tu aku tak tahu pulak niat dia apa nak jumpa. Then bila kat McD dah habis makan semua .. Elah , mizan , azrul pun bla tinggalkan kiteorang berdua kat McD tu .. Rupanya Wan melamar aku .. hahahah . Then dia tiba tiba cakap "Sudikah....." then dia tergelak ? aku pun tergelak terus tengok tv , pandang phone . haha . then , lama sikit , aku pandang dia , dia cakap " Sudikah jieha jadi kekasih wan" Time tu rasa macam wan main main pun ada ohh .. Aku pun dengan malu malu kucing nya taip kat phone macam nie ..



Hehehe .. Then sengih sengih je lah kiteorang .. Akhirnya sah couple .. then Aku dah senyum sengih senyum sengih -,- haha . Then , kiteorang kembali bisu . Then , aku pandang dia tibe tibe dia keluarkan teddy bear ! Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh! *menjerit jap dalam hati*  hahaha . time tu aku dah senyum gelak senyum gelak . haha .  then aku amik teddy bear tu . hahaha . Btw , nak tahu cerita sepenuhnya .. Baca nie .. "Finally Im Taken Back ". :D Act , tak nak couple lagi tau . Nak tengok sejauh mana dia betul2 sayang aku . Tapi disebabkan dia melamar aku depan depan , So , aku just terima dia.. lagi pun time tu dah suka + sayang kat wan dah . hahahaha XD

Then , kiteorang pun mula memanggil 'awak .. saya' awak awak ... ye saya .. hahahaha xD . Now dah nak masuk 3 bulan kiteorang together gether ..  Insyallah , Kalau jodoh tak kemana .. Harap awak adalah jodoh yang ditetapkan oleh Allah .. Insyallah .. :) Saya sayangkan awak .. So , macam tu lah kiteorang berjumpa .. kenal and so on .. :) Tapi kalau korang nak tahu , Wan pernah jadi orang yang aku benci and aku pernah tak suka tengok dia. hahaha . Kejam ohh .. Tapi time tu ada sebab sebab tertentu kenapa aku pernah benci dia .. hahahaha . Tapi last2 , aku fall in love jugak dengan wan . ahahaha .. Tulah , benci benci lagi .. kan dah jadi sayang . hahaha xD


So , that all for my entry today .. Thank you .. Kbyeeeee :)



No comments:

Post a Comment